Pages

Wednesday 5 May 2010

Saya sudah berhijrah ke Disqus Comments,anda (Blogspot) bila lagi???

Assalamualaikum dan Sejahtera 1Malaysia

cari gali kat Google...

Tujuan entri ini dibuat adalah untuk merasa sedap ke tak Disqus Comment Form ni...saya rasa ada keistimewaan utk meletakkan Disqus ni blog saya ini....

Sebenarnya saya ni jeles dengan member2 blogger yang pakai self-host wordpress...diorang punya comment form sudah tersedia cantik dan boleh letakkan lagi CommentLUV...huhu...

Sebab tu la saya convert dari yang asal ke Disqus..




Saya boleh beri 3 sebab untuk Disqus Comments ni...

 Hensemnya Disqus...(atas pengalaman dan pemerhatian sendiri)

1.Support Disqus ID(sudah tentu),OpenID,Twitter,Yahoo dan Facebook Connect (yg ni tertinggal nak masukkan...lalala).So,senang la nak komen....
2.Menarik dan tertarik daripada comment form yang asal....(sudah tentu)
3.Aku tgk blogger yg pakai blogspot macam PistonPecah ngan Cuiit hensem jer pakai...so aku pun nak pakai gak!!!(sama2 hensem!!!)


Huduhnya Kurang Hensemnya Disqus(atas pengalaman dan pemerhatian sendiri)

1.Lambat Loading.- tak dinafikan...jenguk2 blog orang yg pakai Disqus ni,dah abis baca entri,masih tak keluar2 Disqus Comments tu...dah dikomen,tak sampai2...huhhh...
2.Baca dari atas ke bawah - sumpah saya kurang suka baca komen lama2 kat bawah,komen baru2 kat atas...err....
3.Entah la...korang pikir la sendiri...

Tapi,tak salah pun letak Disqus ni...malah dapat support dari blogger2 yang pakai self-host wordpress tu...so tak nak susah2kan korang yg jemu tengok comment form blogspot yang asal tu...aku pun jemu tengok tau!!!

Nak lebih lanjut tentang tutorial memasang Disqus di blogspot,sila klik2 blog AzmanIshak...

Selingan:kan best kalau Disqus support Google...tentu lagi cun Disqus ni!!!

0 komen suka-suka:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...