Pages

Tuesday, 30 December 2008

Ma'al Hirjiah 1430

Selamat tahun baru Islam sumer.walaupun posto ni lambat,tapi tak lambat sangat kan???

Macam biasa la aku ada azam tahun lepas.tapi sebelum tu tgk la tv.kalau malas nak gi masjid,tengok tv dan aminkan saja imam membaca doa akhir tahun dan selepas azan maghrib,aminkan lagi doa awal tahun....senang kan???

Sebenarnya aku ada azam tahun lepas tapi tak tertulis dlm blog ni pasal masih baru...

Apa azam aku tahun lepas???

1.Nak puasa enam hari dalam bulan syawal

Alhamdulillah syukur.dapat gak aku puasa enam.5 hari direct,1 hari tunda dlm 2 hari gitulah(dah lupe.hehe)

Hijrah: eloklah ko puasa sunat ker,puasa qada ker,kita bleh hijrah nafsu makan kita yg hari2 makan.tapi dengan kita berpuasa,kita boleh kurangkan nafsu makan itu...

2.Nak beraya ke umah cikgu2 tersayang....

Tahun lepas kitorang tak gi pun umah cikgu.malu kot.tapi dengan azam dan kesungguhan untuk beraya ke umah cikgu dan bekas guru,kitorang tempuhi walaupun takde lesen.huhu(jgn ikut perangai kitorang).

3.Nak amik sijil PMR kat skola lama

Ni pun azam gak kan???punya la malu tahap cipan nak gi skola lama,aku kuatkan diri dan tebalkan muka utk mengambil sijil PMR yg dah lapuk tu.walaupun lapuk,tapi berharga bagi aku walaupun 2A 5B 2c 1....rahsia la.hehe

4.Nak kurangkan tabiat gi CC

Azam apa pulak ni???lantak la ni blog aku bukan blog ko.hehe(marah aku).Ni la habit yang tak boleh dikikis.pernah aku pegi CC 6 kali seminggu.teruk btol!!!!!tapi sekarang 3 kali seminggu sudah memadai....

Apa plak azam tahun ini??????

1.Nak keje

Mungkin akan tercapai.tengoklah dulu

2.Nak PSP

Aduh kemetak sungguh Mr Fathi ini,duit tak ada nak PSP.Game Tape je la....

3.Nak sambung blajar

Tak tahu lagi,mungkin ting.6

Selingan:Inilah rencah hidup aku yang pelik tapi benar!!!

2 komen suka-suka:

BAGAK said...

Selamat Baru Hijrah dan Masehi

Semoha lebih rajin menulis blog :)

mrfathi said...

thanx bagak.ko pn kene rajin2 gak!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...