Pages

Friday 19 February 2010

dah nak kawen dah!!!ehem...

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia

gambar dicilok dari FB pakcikku yang nak kawen ni...

Minggu ini agak happy bagiku kerana speed internet sangat laju...mungkin kerana anak-anak cina sibuk dengan hari besar mereka...Tahun Baru Cina.Jadi,tak ada la aku nak lepaskan geram kat status Facebook aku.Tak elok marah-marah,cepat tua nanti....

Ambil peluang cuti seminggu ini dengan mengadap laptop dengan 'kerjasama' jiran yang memancarkan gelombang wirelessnya sehingga sampai ke rumah aku.Tuan punya internet ni pun dah 'upgrade'kan speed Streamyx dia...perghh memang sedap la...

dah abis cerita cuti2 1Malaysia....


Biasa la cuti2 ni kan ramai la yang buat kenduri kahwin...hehe sape tak suka kahwin.Kalau ada yang tak suka tu,dia bukan manusia.Dia....mambang.
 Cerita kahwin ni kan...



Orang kampung macam saya mesti ada rewang.Tahu tak rewang?alaa gotong-royong.Aku dah tau dah...kalau orang muda macam saya ni,mesti bahagian2 'muda' seperti air,cuci pinggan cawan dan karaoke...bahagian memasak jarang kot...

Inilah cerita sebenarnya.Pakcik muda aku nak menamatkan zaman bujang dia.Memang patut dia kawen.hehe...lantak dia la dia nak kawen ke tak...tapi sebagai anak buah,saya mesti mendoakan kebahagiaan beliau dan isteri...AMIN...

klik kalau nak tengok lebih hensem dan cun

Yang tertulis di situ Mustakim bin Rimon akan melangsungkan perkahwinannya dengan pilihan dia sendiri....so kompang la sikit!!!!


klik kalau nak datang makan nasi minyak

ko tengok pelan tu pun dah tau pakcik aku tu suka kat jiran tetangga dia...OK la...time raya nanti takde la gaduh2 nak balik umah belah ini la belah tu la...kan senang....

Selingan:Rewang.Walaupun penat tapi memang meriah sesebuah kenduri kahwin itu.Tapi sekarang katering mungkin meng'takeover' kedudukan rewang tersebut...rewang vs katering...rewang semakin terhakis....hakis...dan mungkin akan lenyap...

0 komen suka-suka:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...