Pages

Thursday 14 July 2011

Video paling popular ketika zaman Friendster

Assalamualaikum kawan2!!!



Sihat???harap2 sihat la...aku tak mau cerita pasal Malaysia dibedil meriam sang Gunners...juga cerita2 BERSIH mahupun PATRIOT.Aku disini mau buat post yang tak berapa menarik.Yela,PageRank aku dah jatuh 1 anak tangga.jadi PR2 je...hmmm...PERSETANKAN!!! (tiru ayat Fatin Liyana...)

Tengok title pun dah tau aku nak post benda apa kat sini.Yela zaman kegemilangan Friendster pada tahun 2005-2008 gitu la...time2 ada lagi yg layan MySpace tapi aku tak layan sangat pasal banyak 'sampah masyarakat' kat situ.So,Friendster ni 'suci' sikit...sikit je tau...hehe

Dulu friendster mana ada news feed ke timeline ala2 Facebook & Twitter.Dulu pakai Testimonial Bulletin.Alaa sejibik macam MySpace gak...yang bestnya,siap ada hantar URL address pasal video2 menarik ketika itu.Nak tau tak apa video menarik tu???saya bagi top 3 je...yang lain korang tambah...hehe

#1 Geli Mat!!!!


Geli mat!!!!!itulah kehangatan video ni...time tu aku form 4(tahun 2007) time2 nak abis exam(akhir taun senang kata)...memang syok abis!!!memang penuh Testimonial Bulletin ketika zaman kemuncak Friendster ketika itu...memang ramai yang post pasal video ni...

#2 Malaysiaku Gemilang oleh Karen Kong (unplugged)



ni pun salah satu video paling hangat dipost di Testimonial Bulletin ketika itu.Nak dekat2 sambutan hari merdeka ni pun elok la post benda2 camni kan.Difahamkan Karen Kong adalah artis paling ramai 'friend' dalam sejarah penubuhan Friendster...yela 90% trafik Friendster datangnya dari Asia Tenggara...dah siap letak video tu kat YouTube,mula la ada komen kat wall dia.Komen semua +ve...bagus2...

#3 Iklan raya 2007



Ni pun juga telah jadi video terhangat di Testimonial Bulletin kat Friendster satu ketika dulu...huhu...iklan raya kan...mesti wajib ada ketika hari raya...hehe...

dah2 la...top 3 pun jadi la...lagipun aku dah tak layan Friendster pun...sama juga dgn korang...sekarang Friendster dah tak macam dulu.Dah jadi gaming site aku tengok...hmmm...dunia2...hidup ini bagaikan roda.Kadang2 kita diatas.kadang2 kita dibawah....

1 komen suka-suka:

Izwan said...

Gelimat ni dulu aku jumpa masa kat asasi lagi..roomate bawak balik pasang kat bilik pastu gelak sorang2.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...