Pages

Thursday, 5 June 2008

Yang turun hanyalah hujan...




Foto dari paultan.org

Malam tadi sumer orang pun tahu harga minyak naik kan.So,anda sumer hendaklah mengurangkan tabiat boros tu yg suka membuang minyak tu.Harga petrol RM2.70 dan diesel RM 2.58 jadi ini adalah harga tertinggi dalam sejarah hidup aku sbg pengguna.

Persoalan di sini,kenapa pemerintah kita asyik membandingkan harga kita dengan Singapura,Thailand sedangkan mereka bukan pengeluar.Tak pernah pun aku baca kat paper harga minyak kita dibandingkan dengan harga di Brunei tu.Adakah kerajaan 'menyonglap' duit minyak tu??

Tak guna juga kalau kita berjimat.Gaji korang pun tak naik2 pun.Naik pun tak mampu nak cover belanja korang kan.Jadi apa2 pun tak ada harga yg akan turun.Yang turun hanyalah hujan...Ok la sekian posto saya ni.Sayonara...

Selingan:Belanja ikut keperluam bukan kehendak.Stop beli rokok.hehehe(kutuk blogger yg suker hisap rokok)

5 komen suka-suka:

Jayce said...

Semua orang jalan kaki lo. =P

Rjuna said...

Ubah gaya hidup atau Ubah Kerajaan?

Rakyat harus bangun menentang kenaikan melampau ini

Babi punya Pak Lah

mrfathi said...

jayce-> Jalan kaki?mesti ada tenaga nak jalan.sumer naik takde turun
Rjuna-->Amboi,kasar nampak!slow2 dulu.Rilek la.Dia buat sumer nie utk lepaskan jawatan dia.

faisal said...

hehehe..:) masing2 ada pendapat sendiri..akupun penat nak fikir pasal tu..yg penting kalau dah naik susah nak turun..lambat laun kena sesuaikan diri gak ngan keadaan tu,huhu..

mrfathi said...

faisal->Iyola tu.sumer senang je nak naik tapi kalu nak turun tu,susah betul!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...